Lähettäjä:

Arab Arab

Master Assassin

3.9 / 5 (52 ääntä)

Julkaistu: 27.6.2017 13:49

Tarkastaja: Ylläpito

2.5K

Lähettäjä: Arab Arab

Otsikko: Master Assassin

Hakusanat: Master, Assassin, creed, katolla, sotilaat, alas, tökätä, taistelu, mekanismi, fysiikka, peli,

3.9 / 5 (52 ääntä)

ILMOITA ASIATON SISÄLTÖ

Mikäli tämä mediatiedosto on mielestäsi sopimaton tai omistat tekijänoikeudet mediatiedostoon ja haluat sen poistettavaksi, voit lähettää siitä meille ilmoituksen.

Valitse mielestäsi parhaiten kuvaava ilmoitus mediatiedostosta.

Syy

repostMediaId

Lyhyt selvitys

Merkkejä jäljellä

600

Kommentointiin liittyvät säännöt voit lukea tästä.

Kommentti ei liity mediaan

Eniten ääniä saaneet kommentit

Aika: 2017-06-27 14:28:12

+13922

<SuvaitsevainenSivari>

MrFiufaufou Yleensä tekoälyjä enemmänkin huononnetaan ihmispelaajia varten, koska botit ovat reaktionopeudessaan ja tarkkuudessaan virheettömiä. Tässäkin videossa AI selkeästi odottaa vuoroaan, että pelaaja voisi tuntea itsensä mestarilliseksi murhaajaksi. Jos AI:lta otettaisiin vuoronumero-rajoitukset pois, jotka takuulla on siihen varta vasten koodattu, niin pelaaja häviäisi aina.

121

Kommentit (26)

Piilota OFF-Topic keskustelu

30.09.17 09:59

<åpoqwe> Calcifer- shakki on vuoropohjanen peli, ei RTS. :)

19.07.17 18:34

<Calcifer-> åpoqwe Jaa tota entäs shakki?

05.07.17 07:32

<Teht> IGN 10/10 Gameplay

28.06.17 23:54

<åpoqwe> Real time strategy-pelien tekoälyjä ei ole saatu vielä ihmisten tasolle.

28.06.17 12:20

<Stormstrider> Sanotaanpa tähän että esim Dark Soulsissa jokjaisella vihollisella on oma AI rutiini joten ne voivat kaikki hyökkiä yhtäaikaa.

27.06.17 21:29

<Mikko84> Tekoälyn saa kyllä tehtyä nykyään sellaiseksi mitä pelaaja ei voi nujertaa shakissakin se pystyy ennakoimaan kymmeniä ellei jopa satoja variaatioita eri nappula liikkeistä ja se onkin juuri ongelma se ei tee inhimillisiä eredyksiä kuten pelaajat se ei mokaa jos sille ei laita joitain rajoituksia siihen miten se haastaa pelaajan.

27.06.17 21:06

<ZalehanderZ> Keskusteluun tekoälyn reaktionopeuteen liittyen, monella on varmaankin kokemusta tappelupeleissä tekoälyä vastaan pelaamisesta korkeilla vaikeustasoilla, kun tekoälyn reaktionopeus on pelaajan inputtien lukemista ja niihin vastaamista muutamassa framessa. Yleensä vastaavat vaikeustasot eivät ole kyllä mielekkäitä, kun monesti ainoa toimiva keino on käyttää tekoälyn rikkovia iskuja tai comboja. Vastaavasti myös Devil May Cry 4 pelissä korkeimmalla vaikeustasolla varsinkin Dantea vastaan tapahtuva duel on samanlaista button-input reading helvettiä, mutta jollain tasolla vielä reilua.

27.06.17 20:58

<Derion> SuvaitsevainenSivari Ei korealaiset!

27.06.17 19:57

<Kuukkeli> Taas tulee kattopojat oy:ltä huipputarjouksia.

27.06.17 18:16

<lask90> SuvaitsevainenSivari uskon, että itse elän juuri sellaisessa tietokoneohjatussa matriksissa, mutta matriksissa kaikki on tietokoneohjelmalla luotuja täydellisiä hahmoja ja itse olen tästä syystä aina kaikkia huonompi kaikessa.

27.06.17 18:15

<SuvaitsevainenSivari> Sfinksi Juu, vaikeustasoilla sitten tekoälyn rajoituksia poistetaan.

27.06.17 16:56

<Chris P Bacon> MrFiufaufou Oon samaa mieltä että yksinpelit ei maistu. Ehkä siksi kun tykkään siitä kilpavietistä mikä tulee ko pelaa oikeitten ihmisten kanssa.

27.06.17 15:54

<Sfinksi> SuvaitsevainenSivari Ei välttämättä. Oletko koskaaan pelannut alkuperäistä far cry-peliä vaikeustasolla "realistic"? On yksi vaikeimpia vähänkään modernimpia fps-pelejä pelata läpi tuolla vaikeustasolla. Suosittelen!

27.06.17 15:54

<KuuFFi> Se, että ei olis liian helppoa on ratkastu vihollisilla, joiden iskua ei voi torjua. Tekoäly kyllä voittaa ihmisen helposti, koska se ei tarvitse reaktionopeutta, vaan pystyy reagoimaan ihmisen liikkeeseen heti samalla sekunnin tuhannesosalla, jolloin liike lähtee. Kuten toi suvakki sano, niin tekoälyä huononnetaan, mutta vaikein vaikeus taso antaa jo oikeasti yleensä haastetta.

27.06.17 14:52

<SuvaitsevainenSivari> onzir Se olisi ihan mielenkiintoista, ampumispeleissä tuo onkin FF ollut iät ajat, mutta miekkailupelissä voisi olla aikamoista härdelliä. Ihan myös ihmispelaajien kesken.

27.06.17 14:46

<onzir> SuvaitsevainenSivari Tiedän myös sen että vaikka kaveria näytettävästi survottais miekalla niin se ei ota hittiä oikeesti. Tässäkin olisi kehitettävää että NPC voi vahingossa vahingoittaa myös toisia NPC:itä.

27.06.17 14:41

<SuvaitsevainenSivari> ..suoritetaan joka loopilla vaikka chase-metodia. Eli pointtina on se, että AI tietää koko ajan missä pelaaja on, mutta se rajoittaa itse itseään parametreillä joilla se saadaan tuntumaan inhimilliseltä. Talläisessa miekkailupelissäkin ei miekkaa varmasti seurata yhtään, laitetaan vaan strike() ja joku tietty mikrosekuntti-määrä jonka sisällä pitää tulla pelaajalta block(). Jos sitä ei tule, vähennetään hitpointseja. Joten AI ei sinänsä välitä pätkääkään siitä, mitä animointiosastolla tapahtuu, meneekö miekka läpi toisesta AI:sta vai ei.

27.06.17 14:38

<SuvaitsevainenSivari> onzir Näihän se olisi, eikä kyse edes ole siitä, että AI:t olisi erityisen hyviä, ne vaan pelaa epäreilua peliä. Yleensä peliohjelmoinnissa viholliset ovat objeceja, joilla on kasa eri arvoja ja metodeja, kuten näkökyky, kuulo, nopeus jne. Main-loop vaan antaa joka kierroksella objektille täsmälliset pelaajan koordinaatit ja siitä etäisyys-vektorilla AI laskee onko etäisyys pienempi kuin näkökyky. Sen jälkeen tehdään tod. näk. raycast AI-objektista pelaaja-objektiin, jos raycast osuu objectiin tarkoittaa se sitä, että AI "näkee" pelaajan. Sitten laitetaan joku status=attack ja..

27.06.17 14:31

<onzir> samaa palloa yhtäaikaa*

27.06.17 14:31

<onzir> SuvaitsevainenSivari Toi on kyllä ihan totta. Kyl ton moni varmaan tajuaakin. Se tekis pelistä kyllä vaikeemman jos kaikki olis päällä yhtäaikaa tai heti perätysten ilman viivettä. Mutta niinkuin oikeassa elämässä niin ei kaikki voi sitä samaa jalkapalloa potkia maalia kohden ja tässä tapauksessa noiden miekat osuis kaveria helposti suoleen vaikka tähtääkin pelaajaa.

27.06.17 14:28

<SuvaitsevainenSivari> MrFiufaufou Yleensä tekoälyjä enemmänkin huononnetaan ihmispelaajia varten, koska botit ovat reaktionopeudessaan ja tarkkuudessaan virheettömiä. Tässäkin videossa AI selkeästi odottaa vuoroaan, että pelaaja voisi tuntea itsensä mestarilliseksi murhaajaksi. Jos AI:lta otettaisiin vuoronumero-rajoitukset pois, jotka takuulla on siihen varta vasten koodattu, niin pelaaja häviäisi aina.

121
27.06.17 14:19

<tommopende> Tällaisista hetkistä huolimatta black flag oli ihan mukava peli

27.06.17 14:14

<MrFiufaufou> Tämän takia yksinpelit ei koskaan uppoa itselle. AI on vielä liian tyhmä että näistä saisi mitään haastatte irti. Blizzard taas on kiinnostunut AI kehittämisestä: https://deepmind.com/blog/deepmind-and-blizzard-release-starcraft-ii-ai-research-environment/

-23
27.06.17 14:09

<onzir> Ei hyökätä siihen vaikka se paljastaa selkänsä meihin pudotettuaan yhden T. Tekoäly

27.06.17 13:57

<royoki> Asetutaan pojat tähän reunalle vuorotellen. T. Tekoäly

27.06.17 13:54

<Awk> May the Force be with you.

Foorumilla tapahtuu

Tarkastusjonossa on 20 mediaa! Lähetä uusi kuva/video tästä.
Lähetä uusi media

Riemurasia kysyy:

Ruokavaliosi?

Kasvis + kaikki muodollisuudet ( ja niitä on ja on ja on ja... o... n... )
Liha
Makaroni
Kaikki 30% tarjoukset
Kaikki 30% tarjoukset paitsi kasvis
kyläkaupan valmis pitsa
Noudatan ruokaympyrän suosituksia
Noudatan ruoka pyrdamidin suosituksia
Alkomaholia aina kuin voin
Syön kalaa mutta en kasviksia ( Kasvis syöjiin kuuluu kategoria KAS + Kala) (Koulussamme ainakin ja soon ihan outoa)

SAMANKALTAISIA

Dont be afraid of master chief

12 225 katselukertaa

Alt+tab -masterointia

15 548 katselukertaa

Assassin's dog

10 030 katselukertaa

Masterchef paistaa ranuja

10 444 katselukertaa

Master Assassin

9 827 katselukertaa

Kommentointiin liittyvät säännöt

  • Pyri kunnioittamaan muita kirjoittajia ja heidän mielipiteitään.
  • Merkitse kommenttisi lähetysvaiheessa off-topiciksi mikäli se ei liity mitenkään itse mediaan.
  • Ylläpidolla on oikeus poistaa kommentti ilman mitään erillistä ilmoitusta.
  • Jylppy-Galleriaan ei hyväksytä poliittisten äärilaitojen riitelyä tai maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä medioita tai kommentteja, niillä ei ole mitään viihdearvoa eivätkä ne tästä syystä sovellu Riemurasiaan.
  • Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on kiellettyä.
  • Väkivallalla tai millään muullakaan uhkailua ei sallita, kohdistuipa se toiseen kirjoittajaan, julkisuuden henkilöön tai tuntemattomaan ihmiseen. Myöskään muita ei saa kannustaa väkivaltaan tai vainoon.
  • Linkit jotka sisältävät erotiikkaa, väkivaltaa, häiritseviä kuvia tai mainontaa ovat kiellettyjä.
  • Poistamme mainostarkoituksessa laaditut kirjoitukset, olipa mainostettava asia sitten tavara, palvelu, aate tai maailmankatsomus. Puolueen tai uskonnon kiihkeä tuputtaminen voi olla myös mainostamista.
  • Yksityiselämään kuuluvia asioita ei saa julkaista. Tämä tarkoittaa mm. puhelinnumeroita, osoitetietoja ja sähköpostiosoitteita.
  • Toistuva saman asian kommentointi on kiellettyä.
  • Mediaan liittymättömät kommentit, kuten maahanmuuttopoliikka tapahtuu foormilla. Pääset siihen tästä. Sallimme kuitenkin mediaan liittymättömät kirjoitukset tietyissä rajoissa. On myös välillä piristävää kuulla käyttäjien omia hauskoja kokemuksia elämästä.
  • Jatkuvista sääntöjen rikkomisesta ylläpidolla on oikeus antaa käyttäjälle varoitus (7 päivän kirjoitus -ja äänestyskielto) sekä räikeimmissä tapauksissa porttikielto sivustolle tai tunnuksen poisto.
  • Kaikkien näiden sääntöjen jälkeen pyritään pitämään keskustelu kuitenkin rentona.